Bacardi :D

På markarbetet gick det bra, jag känner att vi gör framsteg varje gång ;)

Och sen var det ju det årliga Hoppgruppsmästerskapet och då var det poänghoppning (varje hinder är värt 10-20 poäng beroende på svårighetsgrad osv), och jag och Lina kom på en ramsa för att lära oss banan xD

Svenska möss
Svensk choklad
Tyskar går raka vägen
till banken

 (/hammarby, men båda tog banken)

Först var det ett sverige-räcke, sedan en liten båge mot "mushindret" (grått och rosa) - räcke, sen till sverige oxer och en liten båge mot choklad/nougat/latte - räcket, sedan tyska oxern och runda mushindret sedan raksträcka med FRV och Brand/eld-räckerna och sista hindret fick man välja mellan "det enkla" (värt 10 poäng) och "det svåra" (värt 40 poäng) Det svåra var en oxer som var 10-15 cm högre än resten av hindrena på banan och det var ur en ganska svår sväng också.

För varje hinder man hoppade över fick man det hindrets poäng och om man rev eller vägrade fick man minus det hindrets poäng (därför var det lite farligt med 40-poängshindret xD)

Fick Bacardi, och det var första gången jag hoppade honom :) <3 Hoppade 70 (sista hindret var på 80 tror jag) och det kändes jättebra! Skulle fått maxpoängen om vi inte hade rivit mushindret, men det var bara 10 poäng ifrån och det kändes SUPER :D Han hoppar underbart och jag kan se honom framför mig när han var yngre, för då hoppade han superduperhögt! (Mimmi, vilken höjd?? XD) :D

Jag tror att någon fotade men har inte fått bilder ännu ;( Men mitt hjärta är lite krossat för att ingen filmade (Tess skulle filmat men det gjorde hon inte :'( ) och fy vad jag vill se hur det såg ut! :O

Nu ska jag snart göra mig klar att gå till KISS och BAJS skolan ;( hatar!

Men slänger in en bild på Bästa Bacardi Hoppar Allt när han är i hagen :) (Bilden är klickbar)

 

Madde


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Elitnivå med Isabell! :D Typ 140 till 160!!

2010-11-15 @ 08:46:46
URL: http://mimmilindstahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

nah inte så högt. han tävlade 120-140. det var under mina unga dagar när jag var 10 o sprang runt i stallet haha. han var super fin :)

2010-11-17 @ 19:55:05
Postat av: Emily

oj. glömde skriva mitt namn. var jag som svarade innan :P

2010-11-17 @ 19:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0