Dagens ridpass


Häst: Rico.
Aktivitet: Uteritt "lilla rundan" + liten stund på volten.
Längd: 50 min uteritt + 10 min på volten.
Tränare/Instruktör: -.
Utrustning: bruna Benskydd fram, brun hoppsadel (prestige),brunt schabrak, brunt träns utan nosgrimma och tvådelat bett
Intensitet (1-10): 6 (För att vara uteritt så gjorde vi rätt mkt, han fick trava en del och jag gjorde öppna/sluta i skritt och trav)
Känsla (1-10): Början: 3 Mitten till slutet: 7
Övrigt: Red "lilla rundan" idag, dock vet jag inte vad det var idag riktigt, det var jättetrafikerat (kom två till tre bilar i rad varannan minut :S) och ALLA barn var ute på sina tomtar och lekte, inget fel med det - förutom att dom SKREK FULLSTÄNDIGT! Det gjorde Rico spänd och ofokuserad :S Men så fort vi kom in på ridstigen bakom stallet så kunde jag jobba honom lite mer :P Gjorde öppnor och slutor i skritt-trav och travade en gång i en uppförsbacke :D Han var jätteduktig och mamma stod vid sidan av med hundarna medan jag höll på ;) Avslutade sedan på volten med samma arbete, fast där hade han tappat bjudningen helt XD Men förstår det, han trodde ju att han skulle få gå in och äta ;)

Om vi hade haft mer tid skulle jag tagit några galopper också, han behöver nog det :)



Lucern och linfrökaka har köpts in, vi introducerade lucernet igår och ska börja dra ner på havren och betforn när han börjat äta lucern helt :P Så hans foderstat är på bättringsvägen :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0