(Går)dagens ridpass

Prövade nya bettet, finns mkt att berätta :O (mår inte bra av att inte blogga på en hel dag, minns knappt vad jag gjort ju :S !)

Red dressyr på volten, med 3-delade-sötmalms+koppar-bettet (? xD ?). I början kändes han konstig, liksom ville inte gå framåt men ville inte heller stanna. Skritten gick bra, men traven kändes han konstig och det var mer som att han lade all energi på att trava uppåt mer på stället, istället för framåt . . . :S Trodde först det var bettet, men fick lite andra misstankar också. Min slutgiltiga hypotes blev att han var kissnödig (han kissar aldrig mitt i ett ridpass), eftersom han ställde sig och kissade så fort vi hade gått ner från volten. Prövade alltså bettet idag igen, men det berättar jag om i ett annat inlägg.

Ställde fram lite koner som jag skulle rida skänkelvikning och slalom mellan. Även en halvt upphöjd bom på bortre kortsidan :) .

Häst: Rico.
Aktivitet: Självständigt dressyr på volten (ej lektion)
Längd: 45 min?
Tränare/Instruktör: -.
Utrustning: bruna Benskydd fram, svart dressyrsadel (prestige???), ljusblått schabrak, brunt träns med aachennosgrimma och tredelat bett
Intensitet (1-10): 5 (fokus på min sits och hans tempo, blev inte mkt till form och arbete med ryggen . . .)
Känsla (1-10): Början: 2 Mitten: 5,5 Slutet: 3
Övrigt: . . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0