Kursdag 2, Rico - 22/4

Två pass idag med, ett markarbete och ett hopp ;)



Pass 1, Markarbete förmiddagen:

Häst: Rico.
Aktivitet: Markarbete lektion (1).
Längd: 60 min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: svarta benskydd fram, brun hoppsadel (prestige), svart aachenträns och tvådelat bett.
Intensitet (1-10): 8 (Det var stekhett på volten, och vi gjorde några krävande övningar :P)
Känsla (1-10): 7,5 (Han var duktig, men lite trött)
Övrigt:

Grön: Travbommar, vi travade bara över dom.
Orange: En bom på diagonalen för att vi skulle komma i galopp mot, sakta av till trav över bommen och sedan galopp igen i nya varvet.
Lila: Först galopp över bommarna, sedan volt runt "orange bom" vid lila nr 2, och ut i galopp igen. ;)

Ungefär vad vi gjorde för bomövningar ;)


Pass 2, Hoppning eftermiddagen:

Häst: Rico.
Aktivitet: Hopplektion (2).
Längd: 60 min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: bruna benskydd fram, brun hoppsadel, brunt pullarträns och tredelat bett.
Intensitet (1-10): 8 (Eftersom det var så varmt och han hade gått 2 pass igår och skulle gå 2 pass idag med)
Känsla (1-10): 8 (Om man bortser från att jag inte ens fick honom att ta ett steg framåt ibland, han var trött och hade troligtvis träningsverk + han var nog allmänt trött på att vara på volten ;) -.- (<3) )
Övrigt: Gick jättebra bortsett från att han var så trött, jag gav honom 1 dl havre, 1 dl betfor och 1 dl lucern till lunch eftersom han var så trött redan första passet. Men sålänge jag höll igång honom var det inga problem (lite seg var han, men det gav också en lugn fin galopp! ;D). Vad som däremot var lite jobbigt var att så fort han fick stå stilla en stund så KUNDE HAN INTE gå framåt xD ? Therese fick putta på honom lite bakifrån för att han skulle gå fram ! xD Men han hoppade jättebra och var lugn och fin, allmänt bra känsla idag ;) Trots hans träningsverk och mina skavsår från ridstövlarna ;)

ritar lite oproportonerligt (stavning??? xD) men visar ungefär vad vi hoppade, fast regnbågsinfångarna på mittenhindret flyttades lite då och då (eftersom vi hoppade åt båda hållen) och en gång stod en under ;) Blåa och vinröda hindret är oxrar ;) Och dom andra räcken + kryss :)

Bilder kmr ! Har några på min kamera, men dom flesta på andras kameror, som jag kommer få via mejl eller usb-minne :P Mamma filmade, så filmer kommer också! Många korta eftersom mamma inte visste hur man pausade :S Tar så hemskt lång tid att ladda upp på youtube, så det kanske blir videofyme . . . dock är det reklam då :O Får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0