Ricos sadlar DEL 2



Westernsadel
Verkar inte vara något speciellt märke, för den är ju unik - inte någon man köper i en ridsportsbutik :O
Den är köpt begagnad via Eva Malmström, pappas westerntränare, och på framvalvet sitter ett märke där det står typ -någotsadelmakeri- i texas :S Men det är iaf en unik sadel från ett sadelmakeri någonstans i texas ;) Vi har inte hunnit använda den så mkt, men tanken är att vi ska rida i den lite oftare :P Eftersom pappa ska börja rida Rico (inte bara sitta upp två ggr) så måste han ju ha en sadel att rida i också ;) Vi fick filten och padden på köpet, men dom har vi bytt ut mot en ny som inte luktar mögel xD


Barbackagjord
Från Hööks. Använder den för att komma upp barbacka, sen tar vi av den medan jag sitter på :P Dock hatar jag att rida med den, för man får stolsits och dålig balans :S
Jag tycker den är ganska bra just i det syfte jag använder den ;) Svårt att komma upp på en häst som är rädd för hastiga rörelser, obalans och pallen - barbacka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0