Dagens ridpass 8/4



Häst:
Rico.
Aktivitet: Uteritt (i lite storm mot slutet :S).
Längd: Sammanlagt mer än 1 h.
Tränare/Instruktör: -.
Utrustning: svarta Benskydd fram, brun hoppsadel (prestige), brunt schabrak, brunt träns utan nosgrimma och rakt odelat bett
Intensitet (1-10): 7 (Klätter, trav, läskiga pressenningar och plastpåsar mm, ett par träd som fallit ner som vi behövde ta oss över, massa vattenpölar mm :P)
Känsla (1-10): Början: 2 Slutet: 6 (Se Övrigt)
Övrigt: När det var min tur att rida så hade det precis börjat blåsa jättemkt, så han var spänd och tittade och reagerade på allting, buskar som blåste, fåglar som lät eller flög runt, träd som hade ramlat ner igår, byggmaterial som flyttat på sig, pressenningar som blåste runt, stora vatten och geggpölar som vi skuttade över med mera med mera ;) Dessutom var jag på ganska dåligt humör . . . Dels för att jag var JÄTTEARG på vattenslangen som bara lossnade hela tiden (svårt att förklara, men ägnade en kvart åt att försöka koppla slangen till vattnet - med en otålig häst utanför!!! :S) Och så kom det som en chock för mig att jag faktiskt skúlle rida idag xD Hade inte tagit med mig några ridskor, ingen långärmad t-shirt eller funktionströja att ha under jackan :O Fick inte plats med fleecen under min vårjacka :S Hahah många problem hade jag i alla fall, slutade med att jag fick ta mammas jacka, som var lite större (inte mkt dock :P) :O

Han var duktig mot slutet i alla fall, travade lite på ridstigen bakom stallet, för då hade han lugnat sig :P

Klättrade även upp och ned för "galoppbacken", men då var han så spänd och studsig så var inge kul :(

MINUS för dagens ridpass: Att det lyckades börja storma så fort jag började rida :S -vilket ledde till att han blev spänd och tittig. OCH att han inte gick att stanna (gapade bara och gick vidare) och bara hängde i tygeln hela vägen! :S

PLUS för dagens ridpass: Att han lugnade sig mot slutet, vågade gå över/genom vattenpölarna osv ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0