Bild


Det är denna bilden som jag skrev om tidigare idag. Jag har målat den i Photoshop med ENDAST 1px & 2px penslar med 100% opacitet, utan att "smeta" eller göra "oskärpa". Ville att det skulle bli så detaljrikt som möjligt, målade den främst för att lära mig en ny teknik.

Är faktiskt fortfarande nöjd med den, även fast jag gjorde den för så länge sen. Men vad jag ser nu (och inte såg förr) är att bakbenen är väldigt korta . . . xD

Hur kom denna bilden till egentligen ? :o

Jag tänkte ta och visa er ! :D

Började med den såkallade "RÖDSKISSEN"

Den följer inte 1px/2px "regeln" eftersom den ändå inte kommer synas i slutet. Bara en skiss. 

Sedan fyllde jag i alla konturer mm med svart.
 

Blir lite olika opacitet och storlek på penseln ibland eftersom jag har ritplatta :)

Sedan dags för att börja skugga lite ( observera att grundfärgen inte var med liten pensel . . . ;) )



Sedan dags för lite mer skugg, sedan detaljer

Börjar alltså uppifrån, gör jag i princip alltid. Alltså börjar med huvudet och de "värsta" detaljerna där. Gjorde lagret med de svarta konturerna (skiss) osynligt.

Sedan lite på resten av kroppen, använde nog 2px pensel där och drog flera gånger så det verkar som större pensel, tex det svarta runt :)

. . . Lite överdrivna detaljer kommer häääääär (a) Men vadååå ? Skulle ju vara detaljrikt XD

Ett av stegen fanns inte i JPEG/JPG så struntade i den :P Har bland annat suddat ut en del av grundfärgen som hade trillat utanför linjerna.

Man och svans

sen lekte jag ju lite också, bytte färger till fux, bronsfärgad, silver, guld mm . . . xD Mycket påhittigt.


Och så fick den prova på att bli skäck också ;D

Synd att så många detaljer försvann när man gjorde skäcken bara ;) men den är finast som den är ändå :P Kanske visar guldvarianten någon gång :) Men inte idag, vill inte reta blogg.se så mycket med alla bilder nu när den ändå har varit rätt snabb (a)



Kommentarer
Postat av: Cicci

Jätte fin :) <3

2011-08-03 @ 23:33:09
URL: http://ciscan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0