Dusch

Igår kväll fick Rico duschas :) Vi har duschat honom en gång förut, det var tidigare i somras :) Vi tyckte han behövde det igen för han blir så lortig i hagen xD Passade alltså på att duscha honom och schamponera innan vi åker hem :) Gick promenad hem då, och duschade av honom på gräsmattan som förra gången, på med svettäcket/funktionstäcket (torkar snabbare typ) och promenad hem. Sen in i boxen och av med täcket innan jag åkte hem :)



Rico var nästan löjligt positiv när jag kom till stallet för att hämta honom ;) Tidigare på dagen var både han och jag typ jättesura för han ville äta hela tiden och det fick han inte xD I alla fall, han har börjat bli riktigt pratglad när man kommer in i stallet :) Om man inte säger något när man kommer står han bara där med huvudet över boxdörren och ser allmänt glad och lycklig ut, men jag brukar alltid säga "Heeeeeeeeeeej Ricooooooo :D :D :D " och då början han prata tillbaka xD Så söt :']

Typ såhär xD Hittade inte bilden som jag syftade på, hade redan fotat honom när han stod så här i fänninge-stallet :)

Vad vi fick veta idag är att Rico absolut föredrar äpplen framför gräs xD Påväg upp på vår tomt har vi ett äppelträd med pyttesmå äpplen (har för mig att dom är goda också faktiskt :P) och några hade trillat ner på marken.

Och gissa vad Rico gjorde så fort han kom fram till trädet ! ? xD Han började verkligen SÖKA äpplen. Han gick runt och plockade upp varenda litet som han fick tag i! :) 

Sockersöt <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0