Rico - 27/8


Red ut en stund över BRO-ÄNGEN och sen tillbaka via vägarna förbi Lövsta, ett av grannstallen :) Mamma, Pappa och hundarna följde med så hela flocken var samlad -> lugn och bekväm Rico.

Han var aningen hungrig så han gick hela tiden och drog tyglarna ur händerna på mig så han kunde äta xD Det är lite högt gräs på ängarna nu så förstår att det var svårt för honom att låta bli ;)

Red med hoppsadeln idag, har verkligen saknat den för den är så himla skön och passar både mig och Rico så bra :D

Avslutade på volten med två galoppfattningar och lite trav. Travade över ett sockerbits kryss en gång, och tog det även i galopp en gång. Sen när jag skrittade lite fick en ponny på volten spelet och rejsade runt (longerades på ena halvan av volten) för det var väl något läskigt i buskarna ;) Rico trippa runt på tårna så jag satt av då och gick in ganska omgående ! Kändes dumt att förstöra allt vi byggt upp nu genom att trilla av för det haha :P

Kändes inte superbra men ändå helt okej, både jag och Rico är ju totalt ur form nu efter den ridlösa sommaren ! Känner mig som en nybörjare :P


Bilden är inte från idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0