En sak jag skulle vilja göra, nån gång.

En sak jag tro att jag aldrig gjort, är att rida till musik !

På ridskolorna hade vi inte musik på när vi red, ridläraren pratade ju och då kunde man ju inte ha musik på också ^^

När vi köpte Rico och flyttade in på Enlidens stall så hade vi ju bara utebana där. Annars är det ju rätt vanligt att man har en radio i ridhuset eller så :)

När vi var i Örebro så red vi ju aldrig, tyvärr, eller jo - jag hann rida EN gång i ridhuset, men det var 10 min medan mamma gick och hämtade tömkörningsgrejor :/ Så ingen musik där heller !

Jag tycker det är rätt trist, jag har ju alltid velat rida till musik ! Självklart går det att fixa musik på volten, men det kommer inte höras så bra och dessutom måste man antingen ha en radio som går på batteri eller en väldigt lång sladd att dra från tex klubbstugan ! Lite krångligt :/

Nu när jag tänker efter har jag faktiskt ridit till musik två gånger, det var på vår första dressyrtävling på Farsta Ridskola, och vår första hopptävling i Botkyrka (någon som minns dem fortfarande?) när vi vägrade ut oss, haha :) Men man brukar inte höra musik när man tävlar för det är rätt låg volym och man tänker ju inte på det när man rider så fokuserat - som man gör på tävling :)


bild från efter vårt första hoppass :)


Kommentarer
Postat av: ElinT

Det är verkligen suuper mysigt att rida till musik!:D

2011-12-22 @ 22:40:03
URL: http://elintaalasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0