Rico - 3/12

 

Eftersom det inte blev någon hoppning så red jag ut istället, med Therese och hennes ponny :) Det blåste storm ute och Rico hoppade iväg ett par gånger när täcket blåste upp bakom honom (han hade ett fleeceridtäcke under ett reflexridtäcke, för reflextäcket är inte fodrat och det var kallt :s). Men han skötte sig bra rent allmänt, jag tror dock att jag red hela rundan på lös sadelgjord xD Brukar behöva spänna så fort jag suttit upp men kan inte göra det själv när jag har två lager täcken mellan kåpan och sadelgjorden ... :/ Sadeln åkte bak en del men annars gick det bra ! ;) Red "Lilla rundan" - dvs Lilla Ridstigen bakom stallet , förbi Dagiset och gatorna förbi Lövsta och Berga (grannstallen) tillbaka. Tog ca 30-40 min kanske ? Travade en kort bit också, Sunnie (Thereses ponny) är snart 25 år så han kunde bara trava lite <3 Vi mötte en del konstiga saker, lite pressenningar som flög, en snubbe med högtryckstvätt och bygget på nya stallet var också läskigt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0