Måndag - Dressyrpass

Åkte till ett ställe i värmdö idag (tog ca 40-45 min) för att träna dressyr för Kicki.

Häst: Rico
Aktivitet: Dressyrlektion hos Kicki
Längd: ca 80 min intensivt, +10 min skritt lång tygel
Tränare/Instruktör: Kicki (efternamn??? :O Äsch.. Hon heter bara Kicki. :$)
Utrustning: Svarta Benskydd fram, ljusblått schabrak, svart dressyrsadel, svart träns utan nosgrimma, tvådelat tränsbett) 
Intensitet (1-10): 9,5 (kan säkert vara hårdare pass, men 80 minuter intensiv dressyrträning är ganska hårt, han blev jättesvettig :P)
Känsla (1-10): 9 (Var så himla skönt att få köra på ordentligt för första gången med honom! ;) )
Övrigt: Vi jobbade som sagt intensivt i ca 1h och 20 min, vi betalade per häst inte per timme, så Kicki drog över lite :P Vi jobbade dom mycket bara ställning på volt, att dom skulle trampa under sig och gå i stadig form osv :P Hon har så speciell röst, så man minns verkligen vad hon har sagt hela tiden XD Typ stöd på ytter, ställ med innerbenet och innertygeln, släpp efter på inner och ha kvar stödet på ytter :P

Rico var lite lat i början, han trodde han kunde få slippa undan xD Men efter typ en halvtimme lossnade han och blev superfin :D Faktiskt första gången jag kände att jag faktiskt KUNDE RIDA ordentligt! :) Trots säkerhetsvästen xD Såg inte lika fint ut som det kändes, men jag är ändå nöjd :) Det är ju känslan som räknas, ändå ;)

Mamma filmade nästan en hel timme av lektionen, bara första 25 minuterna så kunde hon inte filma, för hon hittade inte knappen där man slog om från foto till film på min mobil xD Men hon kom på det alldeles lagom till när det började se lite bättre ut :)

Var faktiskt nära på att ramla av idag! (Mamma filmade, så jag kan klippa bort allt utom det på filmen så kan ni få se hur duktig jag var att hålla mig kvar xD Haha nää han skuttade mest några steg framåt, men såg lite roligt ut :P)

Nu ska jag ut med hundarna :D Kommer strax ;) Filmer kommer troligtvis ikväll, annars i morgon :P

Kommentarer
Postat av: oliviawestern.blogg.se

Fin blogg! :)



oliviawestern.blogg.se

2011-02-28 @ 16:58:11
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Lina.

aw, vad roligt!! :D

2011-02-28 @ 21:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0