Dagens ridning :D

Idag var det lektion för Therese igen ;) Underlaget var rätt så kasst så vi gjorde det bästa av situationen och arbetade dom i skritt :)

När jag tog in Rico från hagen i förmiddags så fick jag se att han hade tappat skon på höger fram! :O Jag bad Therese titta på det, så skrittade vi och travade på vägen medan hon kollade :) Det var ingen fara, han var lite förskiktig när han gick (skulle jag också varit om jag gick barfota helt plötsligt! XD), men inte öm :P Så eftersom det bara var skritt idag på volten så kunde jag vara med ändå :D

Vi värmde upp med att jobba dom på en ganska stor volt i skritt, och försökte få dom långa och låga i nacken :P
Efter det gjorde vi fram och bakdelsvändningar, framdelsvändningen gick inte ALLS så Therese fick hjälpa mig lite extra ;) Men bakdelsvändningen gick bra, både jag och Rico verkar ha lättare för det än framdelsvändning :P

Sen körde vi lite öppna och sluta på långsidorna, och efter en liten paus testade vi Förvänd sluta! Det är egentligen överkurs, men det var riktigt kul att prova :P


Haha nu ska jag allt ta och förklara den här bilden xD
Man ska alltså leda in med tygeln, ställa ut mot spåret, "trycka ut" bålen (mitten på hästen) med skänkeln och "hålla kvar" bakdelen och framdelen på spåret :) Så hästen ska typ vara böjd som en ostbåge! :D

Så det som man ser på Grand prix i dressyr, som man kan tro är skänkelvikning, är egentligen förvänd sluta! :)

Försökte hitta en film, men fanns inga bra :S

Har fotat i stallet idag, så dom kommer ikväll :D Håll utkik :P

Madde

Kommentarer
Postat av: Li

Sv: För att det är samma person som har gjort våra headers/designer. Och btw så heter det inte samma, utan likadan ;)

2011-01-23 @ 18:02:14
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Vad roligt! =) lycka till på hoppträningen då! =)

2011-01-23 @ 18:03:41
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Li

sv: Kanske hon har, men hon gör alla headrar i samma stuk liksom :)

2011-01-23 @ 19:03:27
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Moa

Sv; Jodå, försöker hinna det så mycket som möjligt. Men tyvär så är det ganska så halt där jag bor just nu, så det blir inte av. Men så fort det blir lite varmare så får jag ta mig ut ur ridhuset. ;)

2011-01-23 @ 19:19:04
URL: http://moaaeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0