Dagens ridning

Var faktiskt planerat att rida ut i skogen och klättra lite, men jag kom på (superidé XD?) att om vi går en promenad (leda) så hittar jag bättre i skogen, och vi gick bort i klätterbacken till ridstigen, jag sprang lite med honom där också :) Rikligt med äventyr fick han iaf, lilla ponnyn :) Han fick hälsa på ett prassligt reflexband som fladdrade på en stolpe, han fick gå en väg han aldrig gått förut, blev rädd för något så han valsade runt som en stissig arabhingst med högt huvud, höjd svans och stora kliv xD :P Sen gick vi ridstigen bakom stallet tillbaka :)

Häst: Rico
Aktivitet: Uteritt
Längd: ca 60 min
Utrustning: Benskydd, benreflexer, reflexgrimma och grimskaft
Intensitet (1-10): 3 (klättring och skritt bara)
Känsla (1-10): Mysigt (7)
Analys: KORTFATTAT - Nyttig promenad för lilla Ponnyn ;D



Sen sadlade vi honom och gick upp en sväng på volten, övade lite på skänkelvikning och allmänt lydnad :P Men tog fel bett så gick inte superbra, men helt okej i början :)

Häst: Rico
Aktivitet: Dressyr på volten
Längd: ca 15 min
Utrustning: Benskydd, benreflexer, dressyrsadel, svart träns fult kombinerat med bruna tyglar (a), rakt bett, schabrak, sadelgjord
Intensitet (1-10): 4 (skritt och travarbete)
Känsla (1-10): 5 (gick bra i början, men sen tröttnade han + han var ofokuserad och lyssnade inte riktigt mot slutet)
Analys: Skulle avslutat lite tidigare, så han inte hann tröttna :P Han var duktig och lyssnade fint i början men tröttnade ganska fort :)

Fick dessutom jaga honom i hagen innan, han ville inte komma in? xD :)

Madde

Kommentarer
Postat av: Emelie Nordström-

sööting

2011-01-29 @ 14:10:44
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: kajsa

Vilken fin bild =)

2011-01-29 @ 19:04:20
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0