Man hittad knivmördad i ett dike.

Idag skulle vi egentligen ridit bort mot dagiset, typ, men det var avspärrat där, en bit innan, för en man hade hittats knivmördad i ett dike :S Så det var polishundar som letade efter bevis och en stor svart påse som man kan se i "Morden i Midsomer" bland annat O.O

I alla fall så var volten en enda stor isbana så det gick endast att skritta lite där, så vi red bakom stallet bort mot dagiset och vände där, så vi inte skulle möta några poliser (hahah låter som om vi är värsta brottslingar, men dom skulle nog inte uppskatta om vi skulle komma med vår lilla häst och störa polishundarna xD)

Så vi red samma väg tillbaka.

När vi kom tillbaka gick jag upp på volten med Rico och körde lite Western-övningar som Pappa hade beskrivit för mig :3 Och även lite andra övningar som inte hade sååå mkt med Western att göra ;)


Hahah lite fula, men hoppas ni fattar om jag förklarar lite snabbt :3
1. Hästar går gärna rakt över eller längs med bommar, så den här övningen är svårare för vissa hästar än för andra ;) Beror på individen :P
2. Man ska gå rakt in i rutan av bommar, sen snurra / vända bakdelen och framdelen, tills man har kommit hela varvet runt :3 - Väldigt svår övning för de lite grönare hästarna (typ RICO xD) men det svåra är när man ska försöka göra på Western-vis med en ej-utbildad-inom-western-häst (typ RICO, igen xD)

Värda att prova!

Madde


Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag kanske ska bli medryttare på en häst som står på stall berga bredvid enliden ;P Bara så du vet ifall du ser mig. Så du inte undrar vad gör hon här liksom :P Fett läskigt med mordet :O Jag som hade tänkt rida den vägen föri dagiset imorn, haha det är den ända vägen jag kan :S

2011-01-09 @ 23:21:57
URL: http://majaoagnes.blogg.se/
Postat av: Agnes

På liverpool, den bruna och kraftiga, haha ;P

2011-01-10 @ 10:19:15
URL: http://majaoagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0