Ifor Williams

Idag hade vi Rico-vänlig Gymkhana :D Skitskul och nyttigt för min lilla ponnyhest! <3 :D :D :D

(Det mörkblåa är vägen dit, det ljusblåa är vägen tillbaka)


1. slalom mellan 1m höga koner, över en bom och raka vägen tillbaka.
2. slalom mellan konerna igen, skritt mellan bommarna, backa igenom bommarna och sen slalom tillbaka.
3. slalom mellan konerna, bakdelsvändning 1½ varv i rutan av bommar, sen slalom tillbaka.
4. slalom mellan två koner, över ett litet hinder + en bom, sen raka vägen tillbaka.
5. slalom mellan två koner, över ett litet hinder + en bom, runda konan och sen samma väg tillbaka (bom, hinder,slalom)

Det var inte så mkt action i gymkhanan om man säger så xD Men jättekul var det ;D Den är ju, som ni ser, ganska så ricovänlig, så det gick bra :P Dessutom var inte volten superbra för det var plusgrader och regnade :O Men det var mer slaskigt än halt, och det var bra :P

Jag fick verkligen känslan av att Rico ställde upp för mig, han tyckte till exempel att konerna var lite skumma, som hela tiden flyttade på sig (Therese flyttade dom mellan varje gren, såklart xD) men han bara blåste lite irriterat och gick förbi :* Han blev faktiskt riktigt taggad mot slutet, när han hade börjat fatta att det faktiskt var tävling (a) XD :P Rejsade på så mkt han fick (så mkt han fick för MIG xD) Vi galopperade lite försiktigt på dom sista grenarna, dom med hinder, och det tyckte han var kul :D



Var ju också och kollade på en begagnad hästtransport idag, som bara låg ca 10 min från oss :D Det var en Ifor Williams HB505R (-00, bara en ägare före oss, fronturlasting, blå med röd "inredning" och vitt tak, ganska exakt som den på bilden) :P Den verkade jättebra och såg riktigt fräsch ut ;) Tydligen Populär i Europa.. Vi skulle egentligen åkt och kollat på en Star trailer också, men vi tyckte väldigt mkt om denna, så det blir den :D

ENDA minuset med denna är att den hade dålig ventilation, men sånt kan man fixa till ;)  

En sista sak bara, innan jag låter er kommentera som galningar 8D ...
Gick en liten promenad med ALLA transportskydden på idag :D Så stolt, gick som en pärla :D Men så fort han kom ut så började hagkompisarna skrika efter honom xD Hahah, dom trodde väl att han skulle åka :S :( :P

Blir nog ingen hoppträning på onsdag, men vi ska dit och titta ändå, för att se gruppen och hur dom gör med uppvärmning, vart man ska stå med transporten mm - sånt som är bra att veta :P

NU SKA JAG ÅKA OCH TA IN MIN LILLA PONNYHÄST :D

Madde


Kommentarer
Postat av: Tess

Var ska du träna hoppning :)??

2011-01-16 @ 18:53:16
URL: http://ponnynmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0