Hoppträning!

Dagens ridning blev på volten, med Westernsadeln :) Kom nästan inte upp först - är så himla stel och ovig i benen xD Men tillslut så kom jag upp, och ner kom jag också! :D

Egentligen skulle pappa testat att sitta upp också, men vi hade inte tid för det :3

Efter Rico hade gått in och fått mat efteråt, så åkte vi vidare till Österhaninge för att titta på min framtida hoppgrupp :)

Ridhuset var stort och en massa hinder var framme! :D Men det var några nackdelar med den gruppen, fast när jag har börjat kommer vi bara vara 5 i en grupp - i ett jättestort ridhus! :P

1. Alla hästar var mellan 160-180 (väääldigt mkt större än Rico!) :S Och alla var suuuuperheta, hade suuuuperstor galopp och lite tokiga ibland också!
2. Alla ryttare var vuxna - jag tycker det är en nackdel! ;)
3. Alla hoppade APA-högt! :O Dom flesta hindrena var ungefär 80 från början, men sen höjde dom bara mer, mer mer, och mer! APA-högt blev det sen, mot slutet! Fick typ svindel bara av att titta på dom xD

Ska höra med Cathrine sen om det kanske är bättre om jag rider i ponnygruppen :S Men den gruppen börjar också ganska tidigt, så det kan ju bli ganska svårt :O

Madde

Kommentarer
Postat av: Vendela

asså jag älskar att rida stor häst men asså de där med nackdelar är ju att liksom alla är vuxna och mkt mer seriösa än när man red ponny XD det är lite tråkigt :P

2011-01-19 @ 22:09:50
URL: http://hastus.blogg.se/
Postat av: Josephine

Ja, fuxen är "min" häst, eller snarare min foderhäst :) och så jag då på bilden haha



Varför nackdel och rida med vuxna förresten?

2011-01-20 @ 21:18:00
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0