Cowhorse ?

Idag när vi gick promenad med Rico så gick vi bort på andra sidan järnvägen och lät honom "hälsa på kossorna" ;) Han fick titta på dom på håll det vill säga ;) Hagen står kanske 10 meter från vägen :)

Så fort han såg dom så började han blåsa och trippa. Då låg dom ner i gräset. Vi ställde oss på vägen (en ej så trafikerad grusväg) och mamma höll honom medan jag gick fram och "hälsade" på dom. Kossorna tyckte jag var skoj så dom ställde sig upp och kom närmre ! Då flippade Rico ur totalt ! Fast han är för feg för att försöka slita sig och springa hem själv, för långt hem tänkte han nog ;) Men han sprang i cirklar runt mamma och blåste upp sig rejält ! Ville väl skrämma bort dom fula "hästarna" :P

Hade INTE EN TANKE på att ta upp telefonen och filma/fota honom när han höll på sådär, men borde kanske gjort det för det är himla svårt att förklara vad han gjorde haha ;)

Men när min hjärna fryste en bild av honom så påmindes jag direkt av en bok jag fick när jag var med i Pollux Hästbokklubb när jag var yngre :P Det var en bok om amerikanska raser, och hans steg påminde så om en av de hästarna ! :O Så jag sökte lite på google efter bilder som kunde förklara hur han såg ut när min hjärna fryste en sekund . . . hehe :P


Jag överdriver inte alls :P EXAKT såhär sprang han runt ;) Fast han såg lite osäker ut och blåste upp sig jättemycket ! Han liksom sprang en halvvolt, sedan stannade han, trippade lite, fnyste, blåste upp sig, och travade att varv till typ ;) Såhär höll han på tills vi gick därifrån !

Vårt löjliga lilla "framtida mål" med honom var ju att han skulle bli en cowhorse ! ;) Vi skulle tävla i Team Sorting, ser så jäkla kul ut ! Var det som vi tittade mest på när vi var på High Chaparral !


Bilden: Kossorna står och väntar på High Chaparral :) Har tyvärr inga bilder på datorn från när de körde :P
Man tävlar i lag, vilket också är ett plus :P Två och två var det har jag för mig :)

Men blir nog inga kossor i framtiden om han inte kommer över den där fåniga rädslan ! ;) !

Här är en (som jag fotat, hittade en trots allt !) som vaktar så inte fel kossa kommer in i andra "fållan" :)

En av de farliga kossorna i hagen :) Nere i högra hörnet ser man typ mig . . . hehe :)


Kommentarer
Postat av: Emily

haha vad söt :) Julle kommer ha kossor till kompisar i nya stallet ;P eller inte i. de är ju i en annan stalldel men ja,de kommer gå i hagarna nära dom :D undrar hur han reagerar på kossorna ;P

2011-07-13 @ 00:05:22
URL: http://emilyojulius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0