Rico - 14/7

På morgonen cyklade mamma och pappa iväg och endast uppsittningstränade honom.

Kan för övrigt säga att vi slutat med "pallträningen" nu eftersom det bara gör att det tag extra mycket tid och den tiden har vi inte. Vi vill helst att han ska vara helt ridbar tills vi kommer hem till stockholm igen (augusti). Ett mål men ej ett krav :)

Var i Mariebergs Köpcentrum i Örebro hela dagen efter det, på kvällen åkte pappa med mig och jag blandade lite NH/Ledarskapsövningar varvat med uppsittningsträning. I början gick det bra, men efter några minuter blev han totalt ofokuserad och gick inte att nå helt enkelt xD Men det släppte efter en stund - tur det, för annars hade jag nog gett upp och gått in igen med honom :O Skäms på mig, men så okontaktbar var han ! 

Men fy tusan vad DUUUUUUUUUUKTIG han var när fokusen återvände ! Han gav mig så mycket hopp på bara ett träningspass, för en dag sedan fick jag total panik för att jag inte trodde det skulle gå alls - men idag gav han mig hoppet tillbaka, nästan som att han ville visa mig att han vill samarbeta och att vi ska klara detta tillsammans ! Den känslan han gav mig, den kontakten vi hade ! Går knappt att förklara med ord ens !

Avslutade passet när han på båda sidor stod snällt med huvudet böjt mot mig medan jag hade foten i stigbygeln och hoppade lite upp och ner (gungade lite, varierade tyngden i stigbygeln ryktmiskt).

Han stod faktiskt stilla HEEEEEELA uppsittningsträningen, tidigare har han både gått rakt på en och hoppat iväg. var faktiskt livrädd då att jag skulle fastna i stigbygeln eller något :S Men blev positivt överraskad ! Hoppas hoppas hoppas VERKLIGEN att detta håller i sig och det fortsätter framåt i den här takten !

Gick liten skrittpromenad efterråt, bara bort på vägen en bit och tillbaka. Han var superpositiv och lyssnade jättebra !


Kommentarer
Postat av: Cicci

Kul att det är lite bättre =D

2011-07-14 @ 22:25:27
URL: http://ciscan.blogg.se/
Postat av: Alice

Jag blir glad för din skull :D Det verkar som att du har bra tålamod också ;) <3

2011-07-14 @ 22:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0