Rico - 19/7

Mamma uppsittningstränade och tömkörde på morgonen, medan jag var ute med hundarna som jag nämde i ett tidigare inlägg :)

På kvällen åkte jag dit och borstade honom och myste medan han åt inne i boxen, sedan ut och uppsittningsträna. Prövade idag med hoppsadeln, den är inte jättebra till just det steget vi är på nu, att hänga och tynga i stigbygeln det vill säga :) Den glider rätt mycket och sitter inte lika stilla och stadigt som westernsadeln, och det är det som utlöser reaktionen. Dock var han väldigt duktig idag :D Först reagerade han lite men han stod ändå stilla. Avslutade när jag kudne hänga över med magen, med tyngden på sätet inte på stigbygeln :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0