Svar

Meja om Lite bilder :): Jag ska provrida en häst klockan 6 idag, har du några tips? Vad ska jag tänka på xD?

Oj hoppas du hinner se detta då ;) jag har ju ingen vidare erfarenhet av att provrida hästar, har ju bara provridit 3 st :)
   Alla 3 stod på samma stall (ett försäljningsstall). En av de 3 var ju Rico då :P

Tänk på att det ska kännas bra när du rider, det är också bra om du får göra i ordning hästen själv eller i alla fall vara med när ägaren gör det. Så ser man lite hur den är att hantera, borsta, sadla osv ;) vi stod bredvid när en tjej gjorde i ordning hästarna vi skulle provrida. Och alla stod som tända ljus och väntade ;)

Sedan till ridningen då: Det ska ju förstås (som sagt) kännas bra, du oh hästen ska liksom kunna samarbeta och hästen vara rätt typ (tex gillar att hoppa om du ska tävla hoppning, är snäll att rida ut på själv om du ska göra det). Något vi inte gjorde var att rida ut en stund tex på vägen.

Bra också om hästen kan det du kan (om inte mer), tex skänkelvikning. Om du inte vill ha ett projekt dvs :)

Tror du vet vad man ska fråg om hästen innan man köper, några exempel är om hästen är trafiksäker, har varit skadad någon gång, om den har några olater som krubbitning ? :) lättlastad, snäll att sko mm ;) Oftast står sådant i annonsen. Hinner inte skriva mer nu, hoppas det går bra på provridningen ;D (skrivet från telefonen så ursäkta styckindelningen) Edit: Fixade styckindelningen nu :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var några andra som gissa men dom skicka mail! å dom hade fel. jag har 3 st. men massor av deplom ..



jag länkar dig idag

2011-07-28 @ 19:32:28
URL: http://linnjohannessen.blogg.se/
Postat av: Anonym

det var några andra som gissa men dom skicka mail! å dom hade fel. jag har 3 st. men massor av deplom ..



jag länkar dig imorrn

2011-07-28 @ 19:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0