Tips till flugsprayarna !

Till er som använder flugspray tex som den här:


Det är väldigt jobbigt med flugsprayar som luktar väldigt starkt, är giftigt (skadligt för ögon) men är det enda som fungerar !

Om man står inne i stallet och sprayar så lär det lukta i hela stallgången när man är klar. Vissa tycker flugsprayar luktar gott, men vissa inte.

Och om man står ute så räcker det med en liten vindpust så får hästen eller du det i ögonen  - inte bra !

(En flugsprayare med lite erfarenhet är det som talar här hehe. . . )

Nu till själva tipset: Använd en svamp ! Oftast ska man spraya och när det gäller just Ultrashield (bilden) så rekommenderar dom att borsta också efterråt. Men istället så sprayar jag lite på svampen så sugs det upp så stryker jag över hela Rico så blir det som att jag borstar samtidigt :P Jag har en "tvättäkta# badsvamp som jag använder, som har en massagesida och en svampsida ;) Ytterst praktiskt ! Men funkar utmärkt med "vanlig" svamp :)


Kommentarer
Postat av: Emily

har samma som dig. gör med svamp med,dock bara för att julle är rädd för sprutandet haha... men jag tycker tyvärr inte den funkar sådär jättebra som jag trodde den skulle :/

2011-07-11 @ 11:42:10
URL: http://emilyojulius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0