Häst

Jag har ju nästan alltid velat ha en egen häst. Nästan alltid. Men inte riktigt alltid.

Den delen av mitt liv som jag egentligen inte ville ha en egen häst, var när jag inte hade någon aning om hur U-N-D-E-R-B-A-R-T det är ! Visst är det mycket jobb, och det kan bli riktigt svårt om man egentligen inte klarar av arbetet i stallet eller inte har tid för sin häst. För vissa är belöningen efter stallarbetet att rida, men det är inte bara själva ridningen som är roligt, det är så mycket mer enligt mig ! :D

Den delen av mitt liv som jag egentligen inte ville ha en egen häst, då trodde jag det skulle bli roligare att bli medryttare eller hyra en häst från ridskolan. Båda dom alternativen ÄR jätteroliga.

Jag har försökt bevisa i år efter år att jag klarar av en häst, för att tjata på sin mamma eller pappa hjälper inte - i de flesta fall ! ;) Mina föräldrar blev bara arga och irriterade och ville ännu mindre ge med sig :P

Mina föräldrars argument var att vi inte hade tid och inte hade råd, och det hade vi egentligen inte heller - förrän vi sålde vår hus och flyttade till en liten äcklig liten lägenhet som vi levt i hela kalla vintern. Självklart blir jag ledsen när jag går förbi vårt gamla hus och ser att så mycket är förändrat (tex har dom klippt ner våra älskade vindruvor och målat hela insidan i vitt ! :( ), men jag ångrar det inte heller ! Vi kanske hade köpt en häst i framtiden ändå (eftersom vi drömde om att flytta till en egen gård/villa med stall strax utanför stockholm) men då hade det inte blivit Rico :P Jag vet att man älskar sin häst oavsett men jag vet inte om det finns så många hästar som är så speciella ! ;)

...

Blir inga bilder i detta inlägg, för då försvårar jag för mig själv i de kommande inläggen idag haha :P

Totalt osammanhängande text men jag behövde verkligen skriva av mig efter denna oändliga bloggtorka ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0