Rico - 14/6

Blev två ridpass idag (ridläger på Enliden, 2 ridpass + teori varje dag :P), ett dressyrpass på förmiddagen och ett markarbetspass på eftermiddagen :)

DRESSYR (fm):
Häst: Rico.
Aktivitet: Dressyr.
Längd: 60 min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: svarta benskydd fram, svart vojlock, svart dressyrsadel (Edinburgh), svart träns med engelsk nosgrimma och tvådelat bett
Känsla (1-10): 8
Övrigt: Han lossnade redan i mitten av passet, men blev inte sådär riktigt fin förrän mot slutet. Ungefär som vanligt, men han jobbade på extra bra mot slutet :) Vi avslutade med stora åttvolter, svårt att hålla kvar honom i balans när man byter varv, han blir också störd när jag byter sittben ;) Men han var jätteduktig och positiv - som vanligt ? :)

MARKARBETE (em):
Häst: Rico.
Aktivitet: Markarbete.
Längd: 60 min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: svarta benskydd fram, rött schabrak, brun hoppsadel (Presitge), brunt träns med pullarnosgrimma och tredelat bett, förbygel
Känsla (1-10): 8
Övrigt: Han kändes ganska pigg trots att han redan hade gått ett pass inna lunchen, liksom pigg och framåt men inte så stark ändå ;) Han bråkade lite emellanåt och vägrade gå ut på spåret (långsidorna), men börjar komma på hur jag ska göra nu ! :D Trodde han skulle vara seg och trött efter dressyren, men stretchingen hjälpte kanske lite ändå ? :)
Avslutade på samma sätt som i dressyren, med åttvolter.


(Vi gjorde lite olika övningar med dom här bommarna, det är travbommar och 3 stycken på medellinjen :) )

I morgon förmiddag är det Hoppning på schemat, men jag ska inte vara med på Dressyrpasset på eftermiddagen. Mamma ville rida för Kicki på kvällen, och han kan ju inte gå TRE pass på en dag, haha ! :) ! Så istället ska jag åka och fixa pass (=fotografi av mig . . . är inte så pepp !)




Kommentarer
Postat av: kristin

Hej!



Härlig blogg girl! Kolla gärna in våran om du vill följa oss och våra ponnyer på vägen mot toppen!<3



kram team kristiin -kristiins.bloggplatsen.se

2011-06-14 @ 19:50:53
URL: http://kristiins.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

VI VILL SEE RIICOO I REMONTNOSGRIMMA :D

2011-06-14 @ 21:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0