Rico - 2/6

Häst: Rico.
Aktivitet: Lång uteritt.
Längd: 150min. (2h 30min ungefär)
Tränare/Instruktör: .
Utrustning: bruna benskydd fram, marinblått schabrak, brun hoppsadel (Prestige), brunt träns med pullarnosgrimma och tredelat bett + förbygel
Intensitet (1-10): 8,5 (För att vara uteritt !) 
Känsla (1-10): 9 (Mysigt ! Och lite spänning var med också ! 
Övrigt:

Vi var två stycken som red ut, jag och Caroline. Alltså var det tvillingarna fux (båda fyller 7 i år) som för första gången gick tillsammans ute ;) (look-a-like-Winchester och lilla Rico)

Vi red mot Juringe/Kungens Kurva/Gömmargården, var ute i 2½h :) Vi skrittade mest men travade en del sträckor också ! Det var jättefint väder och hästarna var jätteduktiga (trots att båda är lite fegisar !).

Dom blev rädda för några antal människor, stora stenar, moppar som gasade när dom åkte förbi (då sprang dom faktiskt av vägen, hatar sånna som bara gasar -.-) och några spöken i buskarna :) (alltså var det ingenting i buskarna ;) )

Rico fick faktiskt gå på helt långa tyglar lite då och då ;) Sålänge han höll sig lugn så gick det alldeles utmärkt :)

Och gissa om jag hade ont när vi kom tillbaka ! ? xD Knäna, vristerna, fötterna och rumpan, haha ;) Har inte ridit så långt och länge sedan . . . aldrig ? Red aldrig ut långritter på Pilgrim, så KANSKE på något ridläger för läääänge sedan ! :)

 


Kommentarer
Postat av: Julide Yoldas

sv: jag har hört att de är helt okej att tävla med de.

Jag har täävlat med de utan problem :)

Loggan är lika stor som JW har på sina.. De enda som är stort är 3an och de är ingen logga :)

2011-06-02 @ 18:48:12
URL: http://juulideyoldas.blogg.se/
Postat av: Emily

mysigt :)

2011-06-02 @ 21:22:25
URL: http://emilyojulius.blogg.se/
Postat av: Julide Yoldas

SV: de är va jag vet iallafall :D

2011-06-02 @ 21:29:57
URL: http://juulideyoldas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0