Rico - 28/6

Morgon: Gick ner till ridhuset med honom med bara repgrimman och hoppsadeln (och benskydd) och "hopptränade", palltränade mm. Jag gick upp och ner för pallen några gånger, tyngde i stigbygeln med handen, hoppade bredvid honom och lite liknande saker, avslutade med varje övning när han var hyfsat avspänd och gjorde lika mycket på varje sida. Han var jätteduktig och nu när jag inte har krav på mig själv längre så blir jag naturligt mer avslappnad, och det smittar ju förstås av sig på hästen !

Kväll: Vi gick en lång promenad (fast vi gick så himla fort att det bara tog lite mer än en halvtimme typ  . . . ) i skogen med hundarna (och Rico). Vi var ständigt attackerade och förföljda av elaka bromsar, så vi sprang nästan hela rundan ;) Både människa och häst blev svettiga, och hundarna kan ju inte svettas  . . . men de flåsade som attan när jag var påväg hem med dom !


Gammal bild på en ytterst fluffig och go Rico :')


Trackback
RSS 2.0