Rico - 6/6


Häst: Rico.
Aktivitet: Dressyr.
Längd: ca 45min.
Tränare/Instruktör: .
Utrustning: svarta benskydd fram, svart vojlock, svart dressyrsadel (Edinburgh), svart träns med aachennosgrimma och tvådelat bett
Känsla (1-10): 7
Övrigt: Inget fel alls med passet egentligen, Rico skötte sig bra och så, men eftersom jag hela dagen gick och inte visste om jag skulle orka rida eller inte (fortfarande sjuk) så hade jag inte gjort upp någon plan eller satt några mål för dagens pass. Blev ett slarvpass helt enkelt !

Först var det bara jag på volten, sedan kom en till upp. Helt okej att dela på volten 2 stycken men sen skulle en till tömköra på ena sidan också ! Haha så blev lite trångt, så kunde mest bara jobba på volter i samma grundtempo hela passet, annars brukar han ju vakna av tempoväxlingar ;) Tyvärr fick jag honom aldrig att gå som jag ville, och tills han faller på plats så känns han bara seg och trött. Vanligtvis tar jag det bara som en utmaning men ni som ridit när ni varit sjuka kanske förstår att varken konditionen eller benmusklerna håller för sådant arbete då ;) men när han blev eftergiven och började flyta på lite bättre så avslutade jag, dock tog det sin lilla tid :P Jag är ju en sån person som inte kan ta plats utan jag känner mig alltid ivägen och känner ett starkt behov av att hela tiden flytta mig så ingen blir störd bara för att jag skruttar runt där haha ! :( Så hela dagens ridpass gick lite ut på att försöka hitta ett litet hörn där jag inte var ivägen ! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0