Dagens Ridning


(bild från allra första barbacka"ridningen" - satt, skrittade ett halvt varv, satt av xD)

Häst:
Rico
Aktivitet: Uteritt barbacka 
Längd: ca 60 min
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs
Utrustning: bruna Benskydd fram, (barbackagjord vid uppsittning), brunt träns utan nosgrimma, rakt odelat bett
Intensitet (1-10): 2 (skritt i skogen bakom stallet bara)
Känsla (1-10): 7,5 (Han lyssnade bra på skritt-halt-skritt-halt :) Det var jättemysigt att komma ut barbacka i skogen :D Han har perfekt barbackarygg också, inte för "rund" - men inte för "spetsig" ;) )
Övrigt: Jag red fram och tillbaka på stigen bakom stallet, på ditvägen gick jag först och på hemvägen gick mamma först (för då blev han så himla pigg XD). Men sista 20 metrarna på ditvägen så gick mamma först, för Rico blev rädd för något i busken och vågade inte gå förbi, sötnosen xD ♥ ♥ ♥

Han får faktiskt flera guldstjärnor idag :) Kan räkna upp dom:

1 guldstjärna för uppsittningen :D
1 guldstjärna för barbackaridningen i skogen (vår första ♥)
1 guldstjärna för att han stod ut med att jag övade så länge på att linda hans ben :P
1 guldstjärna för att han var så lugn och snäll och stod med sänkt huvud när jag prövade att knoppa hans pannlugg ;)
1 guldstjärna för att han även stod ut med att jag envisades med att fläta hela svansen (så det blir lockigt xD)
och sist men inte minst:
1
guldstjärna för att han är så grymt söt och har en sådan stark personlighet! ♥ :D



Fotade lite med mobilen idag, men den dog så den är på laddning nu :)


Kommentarer
Postat av: Alice

Lova att visa bilder sen! :D

2011-03-07 @ 22:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0