Dagens Ridning

Nära att jag inte hann med till stallet idag! Sa att jag var klar med läxorna, men det var jag inte egentligen (a) . . . xD Men jag åkte med i alla fall - huvudsaken!

Häst: Rico.
Aktivitet: Uteritt halva vägen var
Längd: hade inte koll på klockan, men gissar på lite mer än 1 h ?
Tränare/Instruktör: -
Utrustning: bruna Benskydd fram, brun hoppsadel (prestige), marinblått HÅRIGT schabrak, brunt träns utan nosgrimma, rakt odelat bett
Intensitet (1-10): 5 (Vi red rätt länge och klättrade upp och ned för en brant backe och så :P Mamma travade några steg i uppförsbacken, men han orkade inte så det blev inget mer xD <3)
Känsla (1-10): 7,5 (Han var positiv och glad - som vanligt då! :D)
Övrigt: Vi red lite nya vägar bort vid gamla stockholmsvägen och in på smågator och klättrade lite. Vi hittade en grusbacke, som var ganska lång och lagom brant. Mamma red först (ditvägen) så hon red tills vi klättrat upp och ned för backen första gången. Sen satt jag upp, så klättrade vi igen :D Han tyckte väl att vi var alldeles tokiga, som gick samma "dumma" väg igen XD Men med lite protest gick han upp och ner igen :P Han gick på ganska långa tyglar hela vägen idag (när jag red i alla fall), och som vanligt njöt han av det ;D Gjorde lite halter ibland på "westernvis" ;) Han var jätteduktig :P

Han kändes jättelugn och positiv idag, var lite pigg men lyssnade ändå :P Superskönt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0