Dressyrlektion

Häst: Rico
Aktivitet: Dressyrlektion på volten
Längd: ca 45 min
Tränare/Instruktör: Kicki  
Utrustning: bruna Benskydd fram, svart dressyrsadel (prestige), ljusblått schabrak, brunt träns med aachennosgrimma
Intensitet (1-10): 7 (så intensivt som det gick på volten, mest trav men även lite skritt)
Känsla (1-10): 8 (Sååååå jääääääävla fiiiiin <3)
Övrigt: Fokus på min sits och hållning idag, och det gjorde verkligen allt :O Trycker gärna ner händerna mot manken när jag rider, och då faller hela jag (överlivet) framåt... -.- Men när jag lyfte upp händerna åkte hela jag upp och då fick jag allting gratis kändes det som :D Han gick finare än någonsin, hela han lyftes upp och han trampade verkligen under sig ordentligt! 8'D ;) Och han tyckte nog också att han var ganska snygg xD Han lyfte svansen också som värsta dressyrhästen, jättefint :) Red ju med stövlarna idag, och min räddning var att vi hann stanna till vid hööks på vägen och köpa kork-kilar, 1 cm höga :P Kände knappt av skavsåren i knävecken xD :) Superbra ju :P

Efter passet skrittade jag av honom ordentligt, satt av och gick igenom programmet inför tävlingen :P Tror jag kan det nu, helt och hållet :)

Stretchade hans framben lite snabbt också, sen masserade jag honom lite och kliade honom på halsen, korset, bogarna mm :P

Ska ju tillbaka snart och kvällsfodra, blev inte så mycket plugga ikväll även fast det kanske var meningen :O xD Men det är det man har morgonen till, eller hur? :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0