(gårdagens hoppning)

NU till hoppningen:

Häst: Rico
Aktivitet: Hoppträning i Husby
Längd: ca 50-55 min (egentligen 60, men eftersom jag hoppade bland dom första så blev jag klar ganska tidigt också...)  
Tränare/Instruktör: Cathrine Persson
Utrustning: bruna Benskydd fram, brun hoppsadel (prestige), marinblått schabrak, svart träns med aachennosgrimma och tvådelat bett
Intensitet (1-10): 6 (blev inga höga hinder, högsta var 70 :P Men det var jag som sa att jag ville det, så det var bra :) )
Känsla (1-10): 5 (Han hade JÄTTEBRA förutsättningar för ett bra pass idag :O Men han blev så HIMLA spänd i vänstergaloppen, mest borta i hörnet :S Syntes inte på filmerna så mkt, men jag kände det! :O )
Övrigt: Han lyssnade jättebra på uppvärmningen ända tills vi började galoppera i vänster varv :S Efter galoppen var han allmänt spänd tex när jag bromsade eller skänklade (försiktigt!) Undrar om han har sånt minne egentligen :O ? (obs: oxern förra veckan var i hörnet i vänstervarv)

Synd att han liksom bara sprang på så mkt utan att vänta på mig om man säger så :S Han försöker ju verkligen, men det gick lite för fort ibland xD Jag blir så himla arg och ledsen på mig själv när jag känner att jag inte har kontroll :O Kändes lite som att han var lite "rädd" för mig (inte vettskrämd, men tex om jag ställde mig upp i lätt sits eller satte mig ner eller liknande så studsade han till lite osv :O) idag...

Hoppade med små b-ponnisar idag :P Det roliga (och lite sorgliga) var att dom hoppade dubbelt så högt som oss som var lite större xD :(

Kommer filmer senare, kanske ikväll :) Har lite läxor som jag helst vill hinna göra också :P







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0