Hjälm och väst

Idag ska vi åka och kolla på ny hjälm och säkerhetsväst till mig! :) Min hjälm är min andra i mitt hästliv, det var min första efter den välkända Jofa-hjälmen xD Har ramlat av mååååånga gånger med den (dock inte varje gång på huvudet) så den behöver bytas ut :P Och min säkerhetsväst är för liten i axlarna och nästan för stor runt magen :O Det känns som att den bara är ivägen när jag rider, för om jag skulle ramla av skulle den inte skydda hela ryggraden mm :S Så den bör också bytas ut ;)

Hade ju tänkt att spara till en lite "finare" hjälm, men jag måste ha NÅGON hjälm tills jag har råd, så jag tänkte köpa en likadan som jag har - den är billig och skön :P

Och jag har ingen aning om egentligen vilken säkerhetsväst jag vill ha, racesafe verkar bra men annars funderar jag lite på Airowear Outline :O Men alla säger att race safe västarna är jättesköna men dom verkar väldigt svåra att passa in :S Dom ser väldigt breda ut i magen liksom :P

 



Nån som har någon av dom?




Kommentarer
Postat av: Alice

Jag har ju gamla modellen av Ario Wear, den är ju superskön som du vet!! :D Men den är inte speciellt snygg, Racesafe är snyggare :P <3

2011-03-19 @ 17:16:42
Postat av: Nadja

du får ju endå inte tävla med den "rutiga" och man måste ha väst på hopptävling, du får ej tävla med den längre detta år eftersom om du trillar av ovh hästen råkar kliva på dig kan den fastna med hovarna i rut"kanterna " så skulle ej tagit den om man vill spara pengar ;) detta står i TR ;)

2011-03-19 @ 19:53:52
Postat av: Mimmi

Race safe :) du vet att jag har en sån och det känns inte att man rider i den! Formar sig runt kroppen och när jag blir varm om kroppen så mjuknar kuddarna så de blir lite mjukare och megaskön :-D det där nadja skrev vet jag inte om jag tror på, t.ex rosanna zimdahl tävlar i en race safe, och en häst kan lika gärna fastna i kavajen som i en väst. Dessutom är den helt svart och diskret :-D bilden är orättvis för den är verkligen inte så där bred ;)

2011-03-19 @ 23:37:35
URL: http://skackarna.blogg.se/
Postat av: Nadja

Det jag skrev har jag endast läst i TR,har bara hört det från 2 andra håll så¨det är inget jag verkligen kan " stå för" dock så antar jag att det är så eftersom det står i tr. om man vill veta mer kan man ju kolla där, sedan kan jag faktiskt inte själv motivera varför det skulle vara så lixom, så klaga på tr isf ;)

2011-03-20 @ 08:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0