NH - Fredag

Mamma red ut en långrunda, klättring i skogen. När vi kom tillbaka körde jag NH medan mamma mockade :) Var skönt att faktiskt återuppta NHn igen, var ett ganska bra tag sedan sist :O

Ägnade dom första 5 minuterna åt att bara gå runt och låta honom följa mig. Det gick ganska bra, men han tyckte nog det var väldigt onödigt att bara gå runt, stanna, gå några steg, stanna osv - men det hjälpte verkligen till sist :)

Sedan tog jag fram två bommar som han fick gå mellan, över, diagonalt över, backa genom och över osv :) Det gick ganska bra det med ;)

Flyttade även bak och framdelen, backade honom när jag stod snett bakom honom osv (med hjälp av pekfingret xD)

Slutade med att han fick komma in till mig, så myste vi en stund :) Sen fick jag för mig, på utvägen, att han skulle gå under snöret som man sätter för öppningen på volten (ser ut som eltråd, men det är det inte :P). Först fick han typ panik när jag lyfte upp snöret för att låta honom gå förbi, men sen så LITADE han faktiskt på mig, och gick lugnt under :D ♥ ♥ ♥

Tog en liten bild på honom med mobilen, men just nu är mobilen någonannanstans så kanske lägger upp den senare :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0