Uteritt

Mikki följde med idag till stallet, vi pussade (jag mest) lite på Rico innan jag fixade i ordning honom ;)

Caroline (med Smart) undrade ifall vi skulle rida tillsammans och det gjorde vi ;) Så för första gången "slapp" (fast det är inte jobbigt om dom orkar lyssna när jag pladdrar på om allting XD) jag ta med mamma eller pappa som brukar gå med ;) Fast DOCK hade jag ju Mikki släpandes efter mig hela rundan xD Haha <3

Häst: Rico
Aktivitet: Uteritt sedan några minuter på volten
Längd: ca 35-40 min uteritt och kanske 5 min på volten
Tränare/Instruktör: -
Utrustning: bruna Benskydd fram, brun hoppsadel (prestige), marinblått schabrak, brunt träns utan nosgrimma, rakt odelat bett
Intensitet (1-10): 5-6 (Blev lite trav och galopp i skogen - vilket inte var meningen xD)
Känsla (1-10): 7 (Lugn men ändå framåt, positiv och lyssnade både fram och tillbaka ;) Han uppförde sig även exemplariskt när vi red förbi dagiset osv, det var en grävskopa som vi gick bakom hela vägen :S )

Övrigt:
Red "lilla rundan" (bort förbi dagiset och runt och in bakom stallet). Han brydde sig inte om grävskopan som körde runt, backade, hällde grus i något hål lite då och då, lät och tjöt och blinkade mm :D I början var han lite "långsam" (som vanligt, han brukar behöva gå i samma tempo som en människa vanligtvis sååå...) men förbi dagiset så ökade han på lite mer, dels för att vi var påväg hem och dels för att han fick gå bredvid Smart lite ;) Sen när vi svängde in på sista skogsslingan bakom stallet så fick han lite bråttom XD Han hade ju sina ursäkter och bortförklaringar att både trava och galoppera inne på en smal skogsstig -.-' <3 Det var lite: Oj, jag halkade till - måste galoppera tills matte säger åt mig att inte göra det . . . Hoppsan, nu snubblade jag - måste galoppera ifatt Smart som går mycket snabbare än mig! . . . xD med mera...

Avslutade med att gå upp några minuter på volten och travade av honom lite där, om jag inte hade haft så bråttom så hade jag gärna tagit några galopper också när vi ändå var igång, men kanske kan göra det nästa gång om volten funkar :D

Sammanfattning: Superduktig häst som uppförde sig EXEMPLARISKT, Pigg och glad och positiv som vanligt, hade sina ursäkter att galoppera inne på en liten skogsstig -.-' <3 xD Mamma tog över honom efteråt och körde lite NH, så jag kunde åka hem när pappa åkte hem ... för att göra läxor ... :(

(Dressyrtävling, framridningen. Fotograf: Lina Svedberg :D Kommer fler bilder senare, men just nu väntar jag på usb-minnet med bilderna från själva programmet :P Satt finare då, tror jag :P På den här bilden sitter jag som en apa :( ;) )


PS! Dessutom red jag med nya hjälmen idag, den kändes JÄTTETRÅNG i pannan när jag satte på den, men när jag väl red så kände jag inte av det ;) Är väl bara för att jag hela tiden letar fel - utan att jag märker det förstås ;D

Kommentarer
Postat av: Lina.

Du sitter inte alls som en apa.......



Och läs vad jag skrev till dig på facebook! <3

2011-03-21 @ 21:17:31
Postat av: Rebecka

sv; tycker din blogg är bra som den är :)

2011-03-21 @ 21:42:53
URL: http://dressyrponnie.blogg.se/
Postat av: Amanda Dahlström

sv nee, jag har bara en häst just nu men hon som äger de andra har typ brutit foten så jag har ridit så mkt som ja hunnit nu :D

2011-03-21 @ 21:58:57
URL: http://andyschamp.blogg.se/
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv jadå den finns i alla möjliga hästaffärer där du kan prova storlek :) de är något stora tror jag.

2011-03-21 @ 22:36:07
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0