Anridningsövning



Här är då övningen jag red igår, egentligen ska det vara 5,5m , 8,5m och sist 11,5m men Rico är ganska storgalopperad så jag valde att lägga till 50 cm på alla :) Så det inte skulle bli så trångt för honom :P

Den här övningen kräver bara:
EN BOM
ETT LITET HINDER
NÅGON SOM KAN HJÄLPA TILL ATT LÄNGA AVSTÅNDET (om man inte sitter av och gör det själv)
EN HÄST + RYTTARE MED UTRUSTNING ( ;) )


Jag tycker övningen är bra, men den ger nog inte särskilt mycket om man bara gör den en gång, man måste nog träna ofta på den om det ska ge resultat. Efter att jag provat en ny övning eller ridit en övning som jag har ridit för länge sen så kommer jag berätta om dom här :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0