Klockan

Denna övning gjorde vi ett par gånger i min gamla hoppgrupp på Farsta Ridskola :P Och den såg jag även fanns i min hoppövning-bok :D ;) Som ganska många andra övningar som vi också gjorde i hoppgruppen :)


Upphöjda cavalettis eller låga hinder är dom svarta strecken :)

Börja med att galoppera på en volt runt klockan.
Gå sedan in på någon av dom gröna linjerna, alltså över 3 & 9 eller 12 & 6. Räkna galoppsprången mellan.
När du börjat få en rytm så gå in på den lite svårare (röd) linjen, 12, 3, 6, 9 :)

Jättebra övning som övar upp rytmen :) Hästen och ryttaren får också öva på att hoppa på volt eller böjda spår :P



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, kommer ihåg sista gången jag red Goliat. Då hade vi den övningen... Han var rejs-ponny då :')<3 Sista hoppningen för Lina innan hon slutade var det ju också :3

2011-05-12 @ 21:54:10
Postat av: Lina.

Usch, jag minns när jag hade Bacardi en gång för hundra år sen på det där... Det gick åt helvete, han gick varken att bromsa eller styra xD <3

2011-05-13 @ 07:13:43
Postat av: Ingrid

Hur långt har du mellan hindren ungefär?

2012-04-10 @ 19:35:13
URL: http://kortstubin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0