Rico - 22/5 (FILM!)


Häst: Rico.
Aktivitet: Hopplektion.
Längd: 60min.
Tränare/Instruktör: Therese Berganäs.
Utrustning: bruna benskydd fram, brun hoppsadel, Pullarträns och tredelat bett (+förbygel som vi alltid har när vi hoppar/klättrar i skogen)
Intensitet (1-10): 8 (Väldigt varmt och som vanligt ökar kraven på honom lite mer för varje gång, fick rida ordentligt idag så både han och jag var helt genomsvettiga efterråt ;) Det var typ 20 grader i skuggan, och vi var i solen . . . )
Känsla (1-10): 7 ( Han bråkade lite i början - svårt att förklara hur men det är jobbigt . . . , men hoppade hur bra som helst och skötte sig super mot slutet ! :D ) 
Övrigt: Han hoppade superbra men bråkade i början :( Men det är slut-känslan som räknas :D

En tjej från gruppen innan var jättesnäll och filmade i slutet av lektionen, när vi hoppade bana (fast jag hoppade inte hela banan för en gång tappade jag stigbygeln - typ det läskigaste i världen enligt Rico ;) , en gång hamnade han i korsgalopp och KUNDE INTE fatta rätt xD och sen så blev han lite stark en gång så gjorde en stor volt :P ) men det är ju TRÄNING så det gör inget :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0