Rico - 2/5


Häst: Rico.
Aktivitet: Uteritt.
Längd: 30-45 min? .
Tränare/Instruktör: .
Utrustning: bruna benskydd fram, brun hoppsadel, brunt pullarträns och tredelat bett (+förbygel som vi alltid har när vi hoppar/klättrar, och man vet ju inte innan om man ska klättra något, om man inte planerat dvs :P)
Intensitet (1-10): 7 (För att vara uteritt så ! ;) )
Känsla (1-10): 8-8,5 (Han var jätteduktig och skötte sig exemplariskt :D Såg inga spöken (eller jo, ett - men då stannade han bara till och stelnade några sekunder, sen var det bra :P)
Övrigt:
Jag red ut med Evelinn och Carro, vi red "lilla rundan" och började med att gå upp i skogen bakom stallet, där på ridstigen bakom travade vi fram och tillbaka en stund, sen tog vi en kort galopp (går inte att ta långa galopper där, för det är en sån kort bit :P) och det gick superbra :D I traven kändes han lite spänd i början, men sen slappnade han av :P Och i galoppen var han lite pigg så fick hålla in honom hela tiden, men han lyssnade i alla fall och jag är jättenöjd, för det är första galoppen ute sedan 4 December :D

Efterråt fick han beta på ängen mittemot stallet, i ca 10 min :)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Glöm inte vår nya tävling ;)

2011-05-03 @ 07:26:23
URL: http://dressyrsystranas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0