Rico - 8/5


Mamma tömkörde först i skritt och trav, som uppvärmning, sen satt jag upp och gjorde en övning som tränar ryttarens avståndsbedömning och även hästens. 

Häst: Rico.
Aktivitet: Avståndsbedömning-övning på volten.
Längd: . . .
Tränare/Instruktör: .
Utrustning: svarta benskydd fram, brun hoppsadel, brunt träns utan nosgrimma och rakt odelat bett (+förbygel som vi alltid har när vi hoppar/klättrar i skogen)
Intensitet (1-10): 7,5 (Inte jättehårt pass, men han fick hålla igång rätt länge eftersom mamma skulle tömköra innan)
Känsla (1-10): 7,5 (Duktig pålle :P )
Övrigt: Mina mål för dagens ridpass var att han skulle komma rätt på de flesta av skutten, och att han skulle ha en hyfsat lugn galopp och vänta på mig :) Och allt det klarade han alldeles utmärkt :P
Jag började med att skritta och trava i båda varven utan krav, sedan galopp en stund innan jag började hoppa. Eftersom han hade ovanligt lugn och fin galopp (även lite kort) så blev avstånden lite för långa i början, men det rättade vi till :P

(.FEL.PÅ.BLOGG.SE.KAN.INTE.VISA.ÖVNINGEN. :( )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0