Surpuppa :( - men det vände ! :D

Började dagens stalltimmar med att göra mat och mocka mm, sen gick jag ner och hämtade Rico i sin hage medan mamma fyllde på vatten där och även mockade i hagen :) Han var en riktig surpuppa när jag kom, han bara strosade iväg bort från mig och ställde sig och betade ....... När jag fångat honom så vägrade han gå, han bara stod där och tittade på mig som om jag var en riktigt knasig typ. Tillslut gick det, men det var ytterst motvilligt han följde med mig släpades efter mig till grinden ! Då trodde jag att hela dagen var förstörd för det är vääääldigt sällan Rico är sådär negativt inställd . . .  Men som tur var gick det över efter en lååååång rykt ;)

Han var faktiskt ganska irriterad på mig när jag hämtade honom, men han är inte särskilt långsint så det gick bra :D

I alla fall var han grymt duktig idag på uteritten, så himla lugn och skön ritt, underbart väder (inte för varmt, inte för kallt) och jaaa, mysigt helt enkelt :)

I morgon blir en stallfri dag, Mamma och Pappa tänkte åka tiiiiidigt så jag hinner inte ens hem från skolan :O Men tänkte antingen åka och köpa lite sommarkläder (har bara långbyxor och långärmat .......) eller kanske åka till Farsta och hälsa på alla roliga på Farsta Ridskola :D :D :D Har så svårt att bestämma mig bara :( Dom som kommer med en bra motivering kan jag lyssna till och göra så som dom säger, men behöver motivering isåfall - annars får jag väl lotta eller nåt xD (Beslutsångest - ja. )


Första klubbtävlingen på min första sköthäst :D Man kan ju säga att jag var ganska liten då, Pegasus (som ponnyn på bilden heter) är en B-ponny :)



Kommentarer
Postat av: Lina.

Så söta, du och Pegasus!! :')



En bra motivering: Farsta är bäst! ;D vi vet att du saknar oss... Och vi saknar dig :* <3

2011-05-13 @ 07:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0