Våra spekulationer

Vi är som sagt på jakt efter Ricos raser ;) Han är ju då en korsning mellan okända raser, men efter att ha pratat med olika riktigt kunniga människor (som bland annat består av en Hovis och en jätteduktig Dressyrtränare) så har vi börjat få våra aningar :D

Hovis kollade när jag red igår, då han var klar med hästen innan och Rico var inte klar så det blev lite krock ;) Men han sa att han verkligen såg ut som en Quarter, så som han är byggd och hur han beter sig (inte när han "dummade sig" DOCK ;) ). Till exempel går han alltid med läpparna släpandes i marken när han får lång tygel ! :P
Och Toini som håller i Effective Riding (se mer under Dagens Ridning - inläggen :) ) har Lippizzaner hemma (hon är någon slags expert på Lippizzaner) och hon trodde absolut att han hade Lippizzaner i sig :)

OCH sen, så säger pappa att Stall Wia (där vi köpte honom) trodde att det var halvblod i, men jag tror det är någon ponny inblandad också :)

MEN visst har han blivit så himla fin sedan vi fick honom ? :) På nedre bilden står han och solar dagen innan vårt 6-månaders-jubileum ;) Och övre bilden var andra dagen vi hade honom, bild till sadelprovaren :) (Och jag har även blivit bättre på att fota, för båda bilderna är tagna av mig med min systemkamera ! :P )




<3

Om ni kommer på någon ras som kan vara möjlig, säg gärna till ! :)
Det skulle vara så kul att veta :P

Kommentarer
Postat av: Lina

Förresten... Ni fick väl hem honom i oktober? Då har det gått 7 månader :) <3

2011-05-23 @ 17:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0