Avramlingar

Har lyckats få hälften av mina avramlingar på Rico på film ;) Har trillat av 4 ggr på Rico.

Första gången var när vi galopperade på ängen när det var ganska djup snö och det var första gången vi galopperade ute. Rico tyckte det var föööör roligt så han rejsa iväg runt flera flera varv på ängen, jag hade bara tänkt att ta en kort galopp på ena långsidan ^^ Slutade med att jag tappade stigbyglarna, så han blev rädd istället för glad och rejsade iväg ännu fortare, trillade av i mjuka snön i ett hörn till sist, jag hann inte med i svängen ;)

Andra gången:

Han kom fel och tog nåt litet toksprång, svårt att se vad som hände på filmen men han blev i alla fall rädd för mig efter hindret för jag kom i obalans ... då drog han iväg när jag var i obalans så åkte in i sargen med huvudet före, min väst repades upp rejält på ena sidan, sjukt glad att jag hade västen här för jag kan tänka mig att det INTE är särskilt skönt att åka in i sargens kant sådär utan något "skydd" :s Den repan hade varit på mig då istället ;)

Tredje gången var när jag skulle sitta upp i Fänninge ... minns ingenting från den :s

Fjärde gången:


Han kändes ganska loj och seg på kortsidan, så gasade på honom lite och det blev för mycket. Han kom typ för nära ser det ut som, stannade, skickade av mig, rev alla bommar, sen hoppade han över ! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0