Hemskt ju

Jag hade planerat in flera springturer med Önska nu på lovet, men jag har SÅ ONT I HALSEN så jag vill inte riskera att göra det värre till tävlingsdagen :(

Känner mig lite lagom nervös nu, jag vet ju att så fort nervositeten släpper så brukar jag ju tycka det är roligt, annars skulle jag ju aldrig anmäla mig till en till tävling liksom ;)

Högsta prioriteterna är vägen, galoppen, komma hyfsat rätt på hindrena.

Mindre prioritet är tex att bli felfri (fast det är så jobbigt för då måste man komma ihåg omhoppningsbanan haha xD)

Jag ska rida noga vägar, särskilt i grundomgången. Ge honom så gott om tid som möjligt i svängarna mm. Galoppen kan jag ju alltid försöka få ett "smatter" på fast det är svårt ... men jag vill helt enkelt ha ett lagom Tempo med mycket Tryck i galoppen. Och komma hyfsat rätt på hindrena, det är ju exakt som det låter ;) Jag hoppas på inga toksprång där jag rycker honom i munnen, men jag tycker inte att det är heeeela världen om jag kommer efter lite i sadeln, som jag har gjort på hemmatävlingarna i alla fall :)

Här hänger jag med i sadeln :)


Här kommer jag efter i sadeln :)


Med i sadeln :)


Här är jag inte med riktigt, haha, hann knappt resa mig :)


Här är jag med :)


Här är jag INTE med i sadeln xD Hann inte ens resa mig upp förrän han landat, jag typ "oj hoppade du NU ?" ;)


Här är jag med ganska hyfsat, men min skänkel är fuuuul :) Skyller det på för långa läder hehe ...



Här är jag väl hyfsat med ... litegrann i alla fall ;)

Alla bilder utom första och tredje är från KM där jag kom 2:a :) :D Första och tredje bilden är från olika Thereseträningar tror jag :P

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Ja :D

Fast pannbanden har fortfarande inte kommit upp i webb-shopen :(

Hoppas att de kommer upp snart, för jag vill ha ;)



Jag vet inte riktigt vad, men antingen var det att alla pannbanden var slutsålda eller något :)

2011-11-02 @ 12:24:12
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Cicci

Lycka till på tävlingen!! :D

2011-11-02 @ 19:08:21
Postat av: Mimmi

Asså Madde jag måste bara säga shit!! Du är så duktig :S hindrena är fan skyhöga ! Du har verkligen utvecklats med stormfart, och det säger en säääker källa, som typ din närmsta vän ? :) reservera några VIP-platser i falsterbo till mig, jag ställer upp som hästskötare :D

2011-11-04 @ 21:07:14
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0