Mörker

Det börjar bli mörkt tidigt nu, och snart har man inte en chans att hinna ut och rida innan det blir mörkt ! Så det är dags att dra på oss alla reflexer vi har ! För man syns faktiskt MYCKET bättre, har jag särskilt märkt när jag åker moppe på kvällarna. Ibland går det folk mitt i gatan med svarta kläder och lurar i öronen, dom har bara tur att den som kör ser dom i tid för att sakta ner !

Detsamma gäller såklart när man rider !

De mörkaste tiderna brukar vi alltid vara utrustade med reflexfleecejacka, reflextäcke som syns från alla håll, benreflexer och ibland tränsreflexer.

Jag tycker det är en bra idé att tex Hööks har börjat sälja rosa reflexutrustning ! Det uppskattas ju speciellt av yngre (som vissa av dom inte förstår hur viktigt det är) men också vuxna och ungdomar :D Jag är dock inte ett fan av rosa saker så jag föredrar orange/gula, den "vanliga" sorten :P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0