Mys i hagen


Hade studiedag idag, passande nog efter lovet ^^ Så tillbringade såklart min dag i Ricos hage ! Åkte dit vid lunch (12) och var kvar till 15.30 nångång :P

Rico står ju ensam i sin hage nu, för hans hagkompis har nåt med ögat så han åkte till strömsholm idag (?). Igår stod Zebb (hagkompisen) inne hela dagen så Rico stod och skrek efter honom från att han hade kommit hem från tävlingen :'( Det gjorde lite ont i själen att höra honom så fick vara hans hagkompis idag ! :D

Först satte jag mig lutad mot vattenbaljan och tittade på när han åt lunch, sedan mockade jag 2 kärror i hagen för att hålla mig varm (a). Paraplytränade lite, sen gick vi och letade efter nåt att äta tillsammans ;D Jag har ju längre armar än honom så jag fick plocka fram gräs från andra sidan stängslet åt honom, hehe ...

Annars så gick vi mest omkring och lekte följa-john, jag stod och kliade honom jättelänge <3 Och idag var faktiskt första gången han SÖKTE SIG TILL MIG på riktigt, han kom fram och tog kontakt med mig utan att jag behövde säga något, tidigare har jag behövt ropa en del först .. haha ;) Han ville liksom vara med mig hela tiden :') Vi behövde verkligen dom där timmarna tillsammans, man får en helt annan kontakt med hästen när man UMGÅS med den :P Annars kan det lätt bli ... borsta, på med benskydd, sadel, reflexer, ut och rida, hem och in i boxen ... dom stressigaste kvällarna det vill säga ;)

Och gissa om det gjorde ont i mig när jag skulle åka hem :/ ? Han följde ju efter mig vart jag än gick typ, så när jag då skulle gå mot grinden och smita under tråden så kunde han inte följa med ! :[ Han typ "Vart ska du? Jag vill följa med" !



Och lite lagom passande tittade jag på detta klippet i förmiddags innan jag moppade till stallet ^^


Mycket passande :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0