Rico - 1/11


Idag blev det uteritt, tanken var först att jag skulle rida bort till galoppbacken och pröva att galoppa upp där, men eftersom han klipptes idag så var ju risken stor att han skulle vara hyper (a) så jag tog det säkra före det osäkra och tar galoppbacken någon annan dag :) Men han var bara lite spänd i början av ritten, och efter allt klätter så var han inte speedad heller ! :D

Red upp i skogen bakom stallet, klättrade på andra sidan Lilla Ridstigen/Ridstigen bakom Stallet, där har jag aldrig varit förut. Vi hittade tillsist ut på gatorna igen och började rida hem. Men så mötte vi en ÄLG igen ! :o Som stod och slaktade en buske inne på en tomt, haha ;) Vi var inte långt från Dagiset så det måste ha varit samma älg som sist ! :o

Vi vände i alla fall, istället för att rida förbi, för säkerhetsskull :) Rico "blåste" så högt att älgen tittade på oss istället för sin buske, vi hade ju lilla Önska med oss också så vi tyckte det kändes bäst att byta håll xD

Rico fick trava upp för en grusbacke sen och vi kom sedan fram vid Rondellen, och kom sedan fram bakom stallet.

Idag invigde vi hans fina reflextäcke också, för denna vintern ! :D (mamma har ridit med den förut men inte jag)


Såhär såg han ut idag :D Men bilden är tagen förra vintern ;) Här har han ju alldeles fluffiga ben haha ;) :D

Har ni träffat på några älgar i år ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0