Rico ... ponny ?

I annonsen stod det att han var 155cm. Eftersom jag i princip bara red b-c ponnys innan det så visste jag inte bättre, så tyckte det lät rimligt :)

När vi mätte honom på vintern 2010 så var han plötsligt 152 ... ? När vi jämförde med en pålle i stallet som var lika stor så verkade det stämma bra.

Pållen som var lika stor mättes en gång till senare och de konstaterade att den var ponny :)

Jag pratade lite om det här med Therese på en av träningarna, hon sa att Rico kunde vara ponny ... maxad ? Vi ställde honom bredvid en ponny i stallet, som var en maxad D-ponny. De såg rätt jämna ut :o

Från att vara 155 till ponny är ett rätt stort steg ! Vi ska mäta honom 2012 när han är 8 år, och se om han faktiskt ÄR ponny ? Isåfall kommer vi tävla ponnyklasser som vilken annan ponny som helst, och då tänker jag - om vi fortfarande tävlar hoppning - klassa upp honom till storhästklasser när jag blir för gammal ;) Therese tävlade mot storhästar med sin D-ponny när hon fyllde 18 :P

Från förra veckan:


Bilder från när han var 155cm (förra året) :
rico-



Eller kan det vara så att min lilla skrutt KRYMPER ? ;) Vad tycker ni ? Ser han ut som ponny eller storhäst ? :o


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tycker han ser ut som en storhäst :)

2011-11-14 @ 08:56:10
URL: http://rbjork.blogg.se/
Postat av: Alice

Hahahaha, jag tycker han känns som storhäst ;)

2011-11-14 @ 21:05:40
URL: http://storlekponny.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tycker han ser rätt stor ut för att va ponny, ser ut som stor häst :)

2011-11-15 @ 20:31:07
Postat av: Evelinn Bladström

(Om du menar Loni)

Det är jag som har mätt fel från början. Jag mätte när hon stod hejvilt med alla fyra ben i marken(dom ska stå på speciellt sätt)

Man blir lite "blind" när man ser Loni. Hon är ganska kraftig så man tänker lätt att det är en häst. Men Loni är inte så hög i manken.

Loni är mindre än Rico så jag tror Rico är en häst. En liten häst :)

2011-11-18 @ 23:59:05
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0