365 dagar


För att fira ett år med Rico så kommer här lite saker ni kanske inte visste ! :) Dvs lite fakta som jag kanske inte berättat förut :D

1. Jag kände inget "KLICK" när jag provred Rico, jag tyckte bara han var en jättetrevlig häst och det kändes bra. Särskilt bra kändes det eftersom jag jämförde med de andra hästarna jag provred, dessa kunde jag inte kommunicera med alls :P

2. Vi skulle egentligen inte provrida Rico alls, för de sa att han hade problem: tex att han var rädd för män, kunde bli rädd om man red lätt i otakt (ingen nybörjarhäst - inte för att vi var "nybörjare" men vi tänkte på pappa som kanske också ville rida), och så tyckte vi att han var lite ung osv. Men när vi var där så frågade dom om vi inte ville prova Rico också när vi ändå var där och vi tyckte att det skadade ju inte :P

Alltså vi märkte inte av någon av hans "problem" som dom berättade om, dock hittade vi lite annat skräp i framtiden, men det löste sig ju :)))))

3. Min tanke var, när vi bestämde oss för att köpa Rico, att jag kan satsa på dressyren för hoppningen gick åt helskotta xD Han kom tokfel och hoppade iväg före mig varenda gång jag skulle hoppa, och dom sa att han "brukar göra så" så då förbisåg jag det och tänkte att antingen så struntar jag i att satsa i hoppning eller så kanske det där går att träna på ? ;) Och se hur bra det vart ! :D

4. Vi fick inte på hans transportskydd när vi skulle hämta honom, vi hade ett par jättehårda och styva från Hööks (tror inte dom har kvar den modellen dock). Frambenen gick okej, men så fort vi försökte med bakbenen fick han panik. Han stod på bakbenen och slängde sig runt och sparkade (inte mot oss utan för att få av sig skyddet som vi hade fått på lite halvt bara på ena benet). Stallgången var ganska bred så han kunde vända runt helt, det var aningens läskigt :S Aja, han fick åka hem med bara framskydd, men gissa om jag var nervös ??? :O 

Sen fick vi ju tag på ett par Bucas som Therese (min tränare) sålde rätt billigt, de är mjuka och han får inte panik i dom :P Han kan bara tycka dom är farliga ibland om vi inte använt dom på länge (tex när vi skulle hem från Örebro i somras).

 

Kommer säkert komma på något mer, detta var ju mest massa från provridningen, kanske kul med något annat också ? :) Får se vad jag kommer på ! 


Mitt hjärta <3


Kommentarer
Postat av: Lina.

GRATTIS TILL ER!!!! :D <3

2011-10-23 @ 15:23:21
Postat av: Sinda

Har du syskon??

2012-04-22 @ 16:50:17
Postat av: Sinda

Men Gud vad jag gillar din blogg jag läser den så ofta jag bara kan.

Det vore kul om du skrev några bloggar som du läser så man kan läse de också XD

2012-04-22 @ 16:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0