Jag ska bli "BÄST"

Så fort jag är frisk igen ska jag börja med en sak jag började med nångång förra sommaren, nämligen att bli "bäst". Men Bäst menar jag självklart inte Bäst som i Bättre Än Alla Andra - utan jag ska bli så bra jag kan bli, bättre än jag var innan.

Jag ska göra ALLT för att bli en bättre ryttare, för att jag och Rico ska bli mer samspelta och jag ska även planera Ricos träning bättre, inte bara: "Måndag uteritt, tisdag hoppning . . . "  osv osv.

- Utan VAD vi ska göra, HUR vi ska göra det, VARFÖR vi gör det, VAD jag ska tänka på osv

Stretcha efter varje ridpass, häst men även kanske ryttare ibland :P

Ingen mer slarvridning - vilket verkligen inte betyder inget mera kul - utan jag ska planera vad jag ska göra den dagen. Om jag bestämmer mig för att rida på volten måste jag ha en plan, vad är målet med dagens ridpass ? Kanske ska jag mest bara få honom ordentligt lösgjord, öva på skänkelvikningar osv ?

INGET: "idag är målet att han ska gå i form"
för jag vet att då går det åt helskotta för att jag håller fokus på FEL saker !

Måste jobba på kommunikationen, om det sitter rullar allt på mycket lättare. Det är där jag ska börja.

Allt det här är ju lätt för mig att säga när jag har legat hemma i soffan i en vecka ;( Fick inte följa med till stallet idag, kanske smiter iväg senare med moppen om febern lägger sig :P Men jag vill ju inte vara sjuk heller i morgon när vi ska fira :D

Men mera av det här träningssnacket kommer, tog det lite halvsnabbt nu för febern är tillbaka och jag mår inte så bra :-/ Kan i alla fall säga att jag kommer dela med mig av min träning och planering när jag börjar med detta :D

Hej så länge .....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0