"Min hälsodagbok"

Vi har fått en uppgift på idrotten att skriva en hälsodagbok i 7 dagar, och idag var första dagen.

Vad vi ska göra är att i detalj skriva ner i en "dagbok" (dvs lösa papper, block eller liknande):

1. Mat: Vad vi ätit under dagen, allt från minsta lilla russin till tex en klunk vatten.
2. Motion: All rörelse under dagen, promenad till bussen räknas - till ett stenhårt gympapass.
3. Sömn: När vi gått och lagt oss och när vi går upp. Hur många timmar vi sover per dygn och även en tupplur på soffan räknas.
4. Kommentarer: Vi ska skriva vad som är bra och mindre bra med det vi gör, vi ska dra slutsatser och motivera vad vi tycker och tänker, också vad vi kan göra för att förbättra/förändra vår hälsa.

Det här är faktiskt en kul grej enligt mig, det här liknas vid planering litegrann - men man skriver vad man gjort inte vad man ska göra. Och planering är ju, som ni vet, en sak jag tycker är superroligt ;)

Dock är ju detta ÄNNU EN SAK som jag måste göra varje dag, kommer bli lite smått trångt med tiden . . . Kommer säkert bli att jag skippar en timme eller två av mina åtta timmars sömn varje dygn för att hinna med allt ! Bloggen ligger ju rätt högt i min prioritering numera, vilket är kul men också lite jobbigt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0